Breakage

Breakage

marți, 2 septembrie 2008

”Iti vreau binele, deci te mint frumos”

Ce este adevarul si ce este minciuna? Care dintre ele trebuie evitat si care trebuie folosit atunci cand vrem sa protejam pe cineva? Daca incepem cu adevarul,atunci dupa minciuna, acesta va deveni mai greu de suportat. Daca ne folosim de minciuna de la inceput, atunci adevarul se va face pierdut cu timpul, iar in momentul cand va trebui sa il recunoastem...
Folosim minciuna ca sa protejam ceva? Este un scut fie pentru persoana care este mintita, fie pentru cel care minte. Niciodata ceea ce va fi ascuns nu va fi un lucru demn de aplaudat. Minciuna a aparut in urma unui regret. Ne ferim de adevar chiar si noi insine, mintindu-ne cu lucruri frumoase, cu optimism si speranta. Si atunci ajungi la concluzia ca minciuna si speranta sunt doua lucruri intrinsenci, dar a carui existenta nu este realizata intotdeauna.

Nu ti s-a intamplat sa te minti sau sa speri ca ceea ce este cu adevarat material in existenta cotidiana sa ve incarna in ceea ce visezi cu ochii deschisi? Zilnic ne itnrebam ce ar fi daca ar fi? Viata noastra se va schimba cu totul daca dorinta ar deveni realitate. Si atunci, oare pentru cine va mai exista suferinta? Ne dorim intotdeauna ceea ce e mai bine pentru noi, dar oare persoana sau ideea fata de care vrem o schimbare, nu are o alta dorinta, sau alt scop? Suntem un lant de minciuni, adevaruri si sperante si niciodata nu vom reusi sa alegem adevarul mai putin dureros, sau minciuna cea mai apropiata de adevar, pentru ca ceea ce e bine pentru cineva poate fi criminal pentru altcineva, fie in mod direct sau nu.

Avem de ales cum sfasiem in carne cruda: mai incet sau mai rapid.

Ma trezesc dimineata, inspir, expir, clipesc de cateva ori si ma ridic brusc din pat.... in mintea mea nu e nimic pentru o fractiune de secunda. Apoi rasare cate o idee. Imi contiui rutina fara sa ma ganesc la ea, in schimb mintea mea creeaza, coace, toarce, suge, protesteaza, sau tace. Atnci cand tace e genial, e cel mai frumos moment, atunci cand savureaza ceea ce este aproape si usor. Vad un film si imi doresc ceea ce e acolo, se termina acela si revin la realitate, imi doresc ceea ce mi-am dorit inainte cu o ora jumatate, adica inainte sa inceapa filmul. Persoana mea are multe idei si dorinte si niciodata niciuna nu ma va face fericita. Pentru ca ceea ce mint acum ma va ajuta sau va fi cu totul uitat pana maine. Acum imi doresc ceva din tot sufletul, dar mai tarziu nu o sa imi fie bine... nu ma va ajuta deloc.
Si iata cum totusi ceea ce ni se ofera e cel mai bun lucru in viata. Realitatea este cel mai important lucru, fictiunea ne mentine pe linia de plutire, visurile ne intaresc speranta, ideile ne fac sa ne imaginam minciuni mai placute, adevarul este sec dar este adevarat. Durerea este trecatoare, placerea este o idee.

Mana mea o tine pe a ta, buzele mele sunt inrosite de buzele tale, inima imi bate, respiratia o ia razna, pulsul le tine unisonul, realitatea este asta,ACUM, dar maine o sa fie cu totul alta. Ceea ce a fost material acum un timp a devenit idee, sau sepranta.
Aburi peste aburi, idei peste idei, suspine si dorinte... Am terminat, mi-am luat portia, acum ma duc sa mananc, mancarea e buna, e materiala, ma face sa ma simt implinita si adevarata. Traiesc ca sa mananc, nu ca sa visez...

Niciun comentariu: