Breakage

Breakage

miercuri, 29 octombrie 2008

Subiecte acide, dizolvari de imagini si inspiratie inexistenta... abureli


Imi vine sa scriu exact asa cum am citit in cartea necenzurata a lui Anais Nin, fiecare intamplare si gand care ma freamata, dar realizez ca nu sunt dependenta de ideea de a ma descoperi. Pentru ca daca scriu inseamna ca ceva nu e bine, sau ceva sta sa iasa la suprafata, dar nu vreau asta, nu ma cunosc si nici nu am de gand sa stiu ce vreau sa stiu sau sa stiu ceea ce voi face in orice situatie iscata. Sunt o persoana ale carei instincte vin din naturalete, din clipa in clipa, instinctiv sau la impulsul momentului. Tin la creativitatea de moment si numai la asta rezum acest blog. Nu este jurnalul meu asa ca nu am sa scriu intamplari, sentimente sau dorinte arzatoare.

Ca atare, sunt pe lumea asta ca sa traiesc, sa gandesc prost si sa fiu o fiinta care stie ca nu are rost sa contemple existenta in sine si motivul pentru care fiecare suflu este urmat de un altul. Acum stau si ma gandesc la faptul ca am nevoie de inspiratie pentru facultate, pentru urmatoarele mele scenarii sau insiruiri de miscari pe care va trebui sa le rezolv pe o perioada mai lunga sau mai scurta. Ascult niste jass acid si incerc sa gasesc miscari pentru muzica, sau muzica pentru miscari. Nu ma mai gandesc la subiect sau la scenariu pentru ca oricum nu are rost. Am intrat intr-o lume in care elementele abstracte si simbolurile nu sunt impuse de coregraf sau creator, ci sunt nascocite de privitor in sine. Nu trebuie sa am o anumita tema sau motivatie ca sa compun ceva desi in aparenta am nevoie de un subiect de care sa imi atarn materialul subtire care acopera in sine nascocirea unui spectacol.

Si iata-ma in situatia in care stau si ma gandesc la posibile teme pentru facultate...

Am inceput din a cauta ceva in viata mea personala. Sa iau cumva intensitatea sentimentelor mele actuale sau care existau in trecutul apropiat, fata de ceea ce este in actualitate sau fata de ceea ce s-a petrecut acum un timp apropiat. Poate as putea sa imbin acestea si sa creez o mica nuvela asemeni romanului semi-erotic a scriitoarei mai sus mentionate? Sau sa caut un vocabular stilistic pentru miscare, in frazele cu inteles multiplu ale lui Dostoievski? As putea lua in calcul momentele de monotonie imaginara care se petrec in mintea mea in timp ce ma deplasez pe strada dintr-un punct in altul. Imi vine sa rad la citirea cuvintelor de mai sus. Ma amuz de una singura de ambiguitatea situatiilor care in fapt, sunt doar niste simple trairi de moment. Daca as sta sa imi analizez reactiile, gandurile, sentimentele si actiunile, as ajunge la concluzia ca sunt nebuna.

Mi s-a zis sa aleg cat mai multe subiecte de creatie pentru dans. Am ales ce mi-a venit pe moment: evolutia viscerala corporala, plictiseala, timpul si efectul sau, pulsul vietii si a elementelor inconjuratoare, am si uitat ce am mai zis, dar stau si ma gandesc ca am ales niste subiecte stupide. De ce as vrea sa dansez despre asta? E simplu, pentru ca se cere, dar de ce se cere daca nimeni nu va intelege ceea ce vreau eu sa zic? Eheeee.... asta e mdiul in care am intrat, si nu mai am nimic de comentat.

Oricum, pana una alta viata mea e ok, poate chiar banala, ma trezesc, mananc, ma dushez, ma imbrac, ma duc la facultate, ma intorc acasa, fac dragoste si adorm. Ceea ce se intampla insa intre aceste elemente principale e samanta vietii mele. Am inceput sa traiesc din lucruri mici, din o bucata de ciocolata, din soarele de afara, din muzica ”misto” pe care o mai aud intentionat sau nu. Iubesc clipele de ras isteric alaturi de colegii mei si de alte persoane dragi mie. Imi e dor de parintii mei si as face orice ca sa ii ajut, sa nu ii dezamagesc, si imi iubesc sora pentru ca e pur si simplu sora mea orice ar face.

Oare daca as face un dans despre fericire as mai avea aceeasi priza la public?

Cred ca daca as dansa despre fructele toamnei si despre pulsatia inimii mele la mangaierea persoanei dragi ar fi mult mai interesant decat un subiect in care ideea penetrarii carnale a durerii si framatarii afecteaza mentalitatea umana, sau poate nu.

HA-HA-HA!!!

Niciun comentariu: