Breakage

Breakage

duminică, 22 martie 2009

Dati tare... sunt calita

Ce inseamna sa stii raspunsul la o intrebare si sa nu fii luat in batjocura pentru acesta? Ce inseamna sa ai dreptate tot timpul? Poate ca simtul dreptatii vine din punctul fiecaruia de vedere. Daca stiu sa imi exprim punctul de vedere in cuvinte atunci am dreptate, dar daca cuvintele nu imi ajung ca sa iti raspund la problema ce ma fac? Daca eu am dreptate si tu nu? Pentru o persoana, a avea dreptul la un punct de vedere inseamna mult lucru, dar se pare ca multe isi iau acest dar in serios si uita sa asculte.

Ce inseamna sa asculti? Cu cred ca inseamna aprobarea, cat posibilitatea de a accepta si parerea celuilalt.

Am ajuns la concluzia ca nu am ajuns niciodata intr-o incaierare verbala sa imi impun punctul de vedere, sa mi se spuna ca am dreptate. Intotdeauna am lasat partea mea, am lasat garda jos. De multe ori se intampla ca mai tarziu sa mi se ceara scuze, dar poate ca e prea tarziu, poate ca m-am saturat sa accetp scuzele dupa ce cearta a avut loc, dupa ce faptul a fost dus la sfarsit. Se zice ca niciodata nu e prea tarziu, dar unii se mai si satura si isi iau bocceluta si pleaca. Poate fii cea mai mica incaierare dar reprezentantul picaturii ce a umplut paharul nu trebuie sa aiba 2 metri jumatate.

O alta problema pe care trebuie sa o infrunt este urmatoarea: „esti un copil, te porti ca un copil”. De cand s-a ajuns la ideea ca numai copii sunt cei care nu au dreptate. Pana si mama a recunoscut de multe ori ca aveam dreptate, dar asta dupa ce am avut cearta, dupa ce totul se terminase, dupa ce am petrecut ore sau chiar zile gandinduma „chiar asa ma?”.

Se pare ca acest copil nu mai rezista, dar asta nu inseamna ca are de gand sa se maturizeze si sa lase la o parte anumite lucruri. Maturitatea inseamna infruntarea problemei. Singurul meu obstacol este aceasta inchidere in sine in cele mai incordate parti ale unei incaierari, si incep si imi argumentez, sau imi gasesc cvintele abia cand sunt departe, pe drum, cu castile in urechi si muzica data la maxim.

So, ce dracu sa fac daca nu imi gasesc la timp cuvintele pe care sa le arunc pentru a rani partenerul? E simplu, tac si inghit... dati tare oameni buni ca indur bine, am experienta de 20 ani.

Niciun comentariu: